Praktyczne porady SEO w pigułce

Ahrefs

Ahrefs

Sprawdź linki przychodzące

Jednym z najpopularniejszych narzędzie do badania linków przychodzących do witryny jest Ahrefs. Wykonuje on szczegółową analizę każdego odnośnika, przedstawiając wyniki w postaci czytelnych i dobrze zorganizowanych wykresów. Działa nie tylko w postaci aplikacji webowej, ale udostępnia również API czy wtyczki, które pozwalają na integrację narzędzia z własnym systemem. Wpływ linków przychodzących na pozycjonowanie stron jest nadal istostny. Wszelki informacje pomniejszające ich znaczenie można określić jako mity SEO.

Jakie informacje jest w stanie udostępnić Ahrefs?

  • Zestawienie wszystkich linków przychodzących oraz domen z których są linkowane
  • Porównanie liczby linków z atrybutem follow/nofollow, grafika/tekst
  • Pełną listę wykorzystanych w linkowaniu anchor-textów oraz adresy z nimi powiązane
  • Podział domen linkujących ze względu na ich rozszerzenia (.edu, .com czy .gov)
  • Zestawienie przyrostu i strat linków przychodzących na przełomie ostatnich paru lat
  • Adresy IP backlinków

Oczywiście wszystkie powyższe dane są przedstawiane za pomocą raportów, i w ten sposób mogą być również eksportowane. Skonsolidowane dane w postaci raportów ułatwiają pozycjonowanie stron czy zarządzanie klientami. Niestety Ahrefs to dość drogie narzędzie opłacane w postaci abonamentu, ale z pewnością niezbędne dla każdej profesjonalnej agencji SEO.