Praktyczne porady SEO w pigułce

Google Adwords: Keyword Planner

Planer słów kluczowych podgląd

Obierz własną strategię

Planer słów kluczowych Adwords od Google jest narzędziem odnajdującym swoje zastosowanie nie tylko w prowadzeniu kampanii PPC, ale ma również wpływ na pozycjonowanie organiczne. Warto wykorzystać go przy doborze wyrażeń na które warto promować serwis. Jest jednym z najpopularniejszym tego typu narzędzi w Polsce.

Na co pozwala nam planer?

  1. Sprawdzić opłacalność i wyszukiwalność danej frazy. Wspomaga to proces wyboru najbardziej popularnych fraz, które przełożą się na konwersję. Dzięki temu odrzucisz nieopłacalne frazy.
  2. Odnaleźć nowe wyrażenia kluczowe. Dzięki ogromnej ilości przetwarzanych danych przez Google odnajdziemy zupełnie nowe wyrażenia kluczowe skojarzone przez narzędzie. Będą to zarówno kolokacja jak i popularne warianty wyrażenia.
  3. Śledzić trendy. Narzędzie pozwala śledzić aktualne trendy na rynku (w skali miesiąca) oraz określić prognozę danego wyrażenia. Ułatwi to na dopasowanie budżetu do aktualnej sezonowości.

Google Adwords Keyword Planner nie jest narzędziem tylko dla profesjonalistów SEO, których specjalizacją jest pozycjonowanie stron. Jego prostota pozwala takzę osobom rozpoczynającym przygodę z pozycjonowaniem na skuteczne zaplanowanie swojej pierwszej kampanii.