Praktyczne porady SEO w pigułce

Structured Data Testing Tool

Narzędzie do testowania danych uporządkowanych

Uwidocznij swoją stronę

Dane strukturalne pozwalają wyróżnić Twoją stronę. Dodając znaczniki na swojej stronie zgodnie z dokumentacją schema.org (przy wykorzystaniu technologii RDFa, Microdata i JSON-LD), tłumaczymy robotom wyszukiwarek internetowych jej zawartość. Dzięki nim roboty mogą lepiej przedstawić treść strony już w wynikach wyszukiwania. Wyróżniając się w SERP uatrakcyjnisz swoją stronę, poprawisz jej pozycjonowanie i zachęcisz użytkownika do odwiedzin. Swoje zastosowanie odnajdują w wielu branżach.

Narzędzie do testowania danych uporządkowanych to po prostu tester wdrożonych już rozwiązań na stronie. Weryfikuje ich poprawność oraz pozwala na odnalezienie i naprawę błędów. Oczywiście wpływ poprawności danych ma wpływ na pozycjonowanie – błędnie wdrożone znaczniki mogą obniżyć ranking witryny. Dodatkową informację na temat błędnego użycia danych można odnaleźć w innym narzędziu wspomagającym pozycjonowanie – Google Search Console.

Przykłady wykorzystania danych strukturalnych:

a) hotele i noclegi – ukazują liczbę gwiazdek hotelu, cenę za pokój czy dostępność
b) przepisy – ukazują miniaturkę dania, ocenę danego przepisu na stronie
c) sklepy internetowe – przedstawiając informację na temat produktu, jak cena czy dostępność w magazynie
d) firmy lokalne – informują o adresie i numerze telefonu, mają wpływ na pozycjonowanie lokalne