Praktyczne porady SEO w pigułce

Google Analytics

Wykresy z Google Analytics

Odkryj świat statystyk

Jest to jedno z najbardziej rozbudowanych i zaawansowanych narzędzi do analizy statystyk stron internetowych, udostępnione przez potentata na rynku wyszukiwarek Google. Jednym z głównych zalet narzędzia jest to, iż jest ono darmowe (drobne opłaty są pobierane od serwisów z ponad 5 milionami podstron). Pozwala na kontrolę wyników pozycjonowania.

Instalacja narzędzia jest bardzo prosta, po założeniu konta Google należy umieścić na stronie specjalny kod JavaScript, który zbiera dane na temat użytkownika w momencie odwiedzenia strony. Poniżej przedstawiamy najważniejsze działy funkcjonujące w Google Analytics:

  • czas rzeczywisty – wszystkie informacje na temat zachowania użytkowników w czasie rzeczywistym, ukazuje liczbę użytkowników aktualnie przebywających na stronie
  • odbiorcy – wszystkie statystki dotyczące odwiedzających, są to zarówno dane demograficzne, geograficzne, wykorzystywana technologia czy system operacyjny przez użytkowników
  • pozyskiwanie – informacje ukazujące źródła wizyt, pozwalają na analizę najbardziej opłacalnego medium prowadzącego do strony
  • zachowanie – zbiór danych przedstawiających zachowanie użytkownika, szybkość i zawartość witryny odwiedzanych przez internautów
  • konwersje – wszelkie statystki dotyczące wykonania konkretnego celu przez użytkownika, może to być np. zakup lub przeczytanie artykułu na stronie, głównie wykorzystywane w E-commerce

Analiza powyższych danych pozwoli pozycjonerowi na wyciągnięcie odpowiednich wniosków na temat podjętych wcześniej działań i wskaże dalszy kierunek promocji. Dzięki temu optymalizacja i pozycjonowanie stron staną się łatwiejsze.